Aké sú najviac asimilovateľné formy horčíka?

THE horčík je minerál nevyhnutný pre správne fungovanie nášho tela. Podieľa sa na viac ako 300 enzymatických reakciách, podieľa sa na tvorbe energie, zabezpečuje správne fungovanie nervového a svalového systému a podporuje aj zdravie kostí. Nie všetky formy horčíka sú však rovnaké, pokiaľ ide o asimiláciu v tele. Je nevyhnutné vybrať si ľahko vstrebateľnú formu horčíka, aby ste mohli naplno využiť jeho mnohé výhody. V tomto článku uvádzame niektoré z najviac asimilovateľných foriem horčíka.

Magnézium citrát: vysoko vstrebateľná forma

THE citrát horečnatý sa považuje za jednu z najviac asimilovateľných foriem horčíka. Táto forma horčíka sa získava spojením kyseliny citrónovej s horčíkom, čo výrazne zlepšuje jeho vstrebávanie organizmom. Citrát horečnatý má niekoľko výhod:

Dobrá rozpustnosť

Citrát horečnatý má vynikajúcu rozpustnosť vo vode, vďaka čomu sa oveľa ľahšie vstrebáva. V skutočnosti, čím je prvok rozpustnejší vo vode, tým rýchlejšie a efektívnejšie bude absorbovaný tenkým črevom.

Účinnosť proti zápche

Citrát horečnatý vďaka svojej rozpustnosti priťahuje vodu do čriev, čím podporuje pravidelný črevný prechod a ľahké vylučovanie stolice. Práve z tohto dôvodu sa táto forma horčíka často odporúča v prípadoch občasnej alebo chronickej zápchy.

Dobrá tolerancia

Magnéziumcitrát je vo všeobecnosti dobre tolerovaný telom, dokonca aj vo veľkých dávkach. U niektorých citlivých ľudí však môže spôsobiť hnačku. Potom by ste mali upraviť dávku podľa svojich osobných potrieb a v prípade potreby sa poradiť s lekárom.

Magnézium malát: pre ľudí s fibromyalgiou

THE malát horečnatý je ďalšia vysoko asimilovateľná forma horčíka, ktorá pozostáva z horčíka v kombinácii s kyselinou jablčnou, látkou prirodzene prítomnou v niektorých druhoch ovocia, ako sú jablká. Magnézium malát má niekoľko výhod:

Podpora výroby energie

Kyselina jablčná sa podieľa na tvorbe energie na bunkovej úrovni, vďaka čomu je magnézium malát obzvlášť zaujímavý pre podporu energie a boj proti chronickej únave. Štúdie ukázali, že suplementácia magnézium malátom môže zlepšiť symptómy fibromyalgie, stavu charakterizovaného rozšírenou svalovou bolesťou a pretrvávajúcou únavou.

Dobrá tolerancia trávenia

Magnézium malát je vo všeobecnosti dobre tolerovaný telom a nespôsobuje výrazné tráviace vedľajšie účinky. Preto môže byť uprednostňovaný pred citrátom horečnatým u ľudí náchylných na hnačku alebo s gastrointestinálnou citlivosťou.

Magnézium bisglycinát: pre svalovú relaxáciu a spánok

THE bisglycinát horečnatý je chelátovaná forma horčíka, to znamená spojená s dvoma molekulami aminokyseliny nazývanej glycín. Táto kombinácia poskytuje bisglycinátu horečnatému vynikajúcu asimiláciu a dobrú biologickú dostupnosť. Bisglycinát horečnatý má niekoľko silných stránok:

Relaxačné a anxiolytické pôsobenie

Glycín má relaxačné účinky na centrálny nervový systém a podporuje prenos určitých inhibičných neurotransmiterov, ako je GABA, ktoré majú upokojujúcu a protistresovú úlohu. To zvyšuje upokojujúce účinky horčíka a robí z neho ideálnu voľbu pre ľudí trpiacich stresom, problémami so spánkom alebo svalovými kŕčmi.

Výborná tráviaca tolerancia

Rovnako ako malát horečnatý, bisglycinát horečnatý má dobrú tráviacu toleranciu a vo všeobecnosti nespôsobuje nežiaduce vedľajšie účinky. Ľudia s citlivosťou čriev sa preto môžu bez obáv rozhodnúť pre túto formu horčíka.

Výber najlepšej formy horčíka pre vaše potreby

Pri výbere najlepšej formy horčíka, ktorú zaradíte do svojho jedálnička, je potrebné vziať do úvahy vaše špecifické potreby a prípadné zdravotné kontraindikácie či individuálnu intoleranciu. Citrát horečnatý bude vhodný pre veľké množstvo ľudí, zatiaľ čo malát horečnatý bude prospešný pre ľudí trpiacich fibromyalgiou a bisglycinát horečnatý bude ideálny pre tých, ktorí hľadajú antistresové a relaxačné pôsobenie.

Na záver je nevyhnutné pamätať na to, že dostatočný príjem horčíka musí byť sprevádzaný pestrou a vyváženou stravou, bohatou na ovocie, zeleninu, celozrnné výrobky, orechy a semená, ktoré sú prírodnými zdrojmi tohto vzácneho minerálu.

Photo of author
A propos de l'auteur, Alexander Mičko

Vous êtes ici : Domovská stránka » Životný štýl » Aké sú najviac asimilovateľné formy horčíka?